Dukla kralovala starým gardám

10.12.2008 14:46
 
Článek z MF DNES - Praha (Sport)

 Silně obsazený turnaj vyhráli Rada a spol., za „klokany“ válel Trojan

Ústí nad Labem - První tým se rve ve druhé lize a snaží se oživit slavnou minulost, ale stará garda pražské Dukly všechny velké rivaly ničí už teď. Mužstvo s reprezentačním koučem Petrem Radou, Stanislavem Pelcem či Ladislavem Vízkem vyhrálo turnaj Old Boys Cup 2008 v Ústí, když ve finále zdolalo pražskou Spartu 5:4.

„Ale hlavní je, že jsem tady potkal spoustu známých. Vždyť jsem tady dlouho působil,“ připomněl svá dvě angažmá v blízkých Teplicích Petr Rada, nejsledovanější muž turnaje. Dukle k prvenství příliš nepomohl, na hřiště chodil spíš sporadicky. „Mám potíže s kolenem,“ vysvětloval. S Bohemians 1905 dorazil, ale do turnaje nezasáhl čerstvý šedesátník Antonín Panenka, jenž je po operaci kyčlí. Když chtěl zdolat vyšší schod v hale, musel se oběma rukama zapřít o zábradlí a snožmo skočit.

Diváci se tak v týmu „klokanů“ zaměřili na jiného muže - slavného herce Ivana Trojana. A pozor: je velmi zdatný fotbalista, třeba vítězné Dukle dal gól. „ Hrál jsem vrcholově basketbal, závodně s fotbalem jsem začal až v 37 letech. Zahrál jsem si druhou třídu za Union Strašnice B.“ Před rokem skončil. „Soupeř mi zranil koleno, musel jsem na operaci. Teď už můžu hrát jen za staré pány,“ řekl Trojan.

Pochvalně se o něm vyjadřoval Pavel Hoftych, kouč současných Bohemians a další z hvězd turnaje.

„Ivan je výborný fotbalista. Dokonce si s námi po sezoně dvakrát zahrál zápas staří - mladí a pokaždé jsme s ním vyhráli. Je vidět, že přinesl kvalitu,“ usmál se Hoftych.

Bohemians nakonec skončili šestí, o příčku před nimi byl další pražský zástupce ze Slavie.

Zpět